Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych o zawartości alkoholu do 4,5% oraz piwa, powyżej 4,5% do 18% oprócz piwa oraz powyżej 18%, przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży (sklepy)
Wniosek o wydanie zezwolenia na detaliczną sprzedaż napojów alkoholowych:
Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż detaliczną napojów alkoholowych.pdf (113,36KB)
Załączniki do wniosku:
- Dokument potwierdzający tytuł prawny (np. akt własności, umowa najmu, dzierżawy bądź użyczenia) wnioskodawcy do lokalu stanowiącego punkt sprzedaży napojów alkoholowych.
- Zgoda właściciela, użytkownika, zarządcy lub administratora budynku, jeżeli punkt sprzedaży będzie zlokalizowany w budynku mieszkalnym wielorodzinnym (w formie zaświadczenia).
- Zaświadczenie z sanepidu o dokonaniu zmian w rejestrze zakładów podlegających urzędowej kontroli organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej lub decyzję Państwowego Inspektora Sanitarnego o zatwierdzeniu zakładu.
- Protokół z kontroli sanepidu (chyba że jest zaświadczenie z sanepidu o dokonaniu zmian w rejestrze zakładów, to wtedy ostatni protokół kontroli poprzedniej osoby, która prowadziła sprzedaż napojów alkoholowych. Nie dotyczy nowych punktów sprzedaży).
Opłaty:
- Opłata skarbowa za pełnomocnictwo wynosi 17,00 zł.
- Opłata za zezwolenie (w wysokości zgodnej z proporcjonalnym naliczeniem).
Wpłat z tytułu opłaty skarbowej można dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Gminy Kietrz, nr konta bankowego 22 8475 1016 2002 0000 4011 0005 lub bezpośrednio w kasie urzędu. Opłatę za zezwolenie należy wnieść po postanowieniu Miejsko-Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
- Wnioski o wydanie zezwolenia rozpatrywane są w terminie 30 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku. W przypadku konieczności uzupełnienia wniosku, termin biegnie od dnia wpływu uzupełnionego wniosku.
- Zezwolenie wydawane jest na 10 lat.
Kontakt:
- Biuro Obsługi Klienta pokój nr 1
- tel. 77 485 43 56 w. 19
- sekretariat@kietrz.pl